Door: admin

Corporate identity wordt een begrip dat steeds meer omvat. Groeicijfers en rendement zijn belangrijke pijlers onder de geloofwaardigheid van een organisatie, maar de sociale factor krijgt steeds meer gewicht. Met de komst van talloze digitale communicatiemogelijkheden is een organisatie niet meer alleen de zender van zijn eigen boodschap en positionering. De organisatie is een gesprekspartner geworden, die luistert naar wat zijn relaties en stakeholders van hem willen.

Door open te staan voor meningen, krijgt de organisatie de gelegenheid om voor langere termijn een relatie aan te gaan met deze partijen. Met elkaar wordt het juiste product, of de juiste dienst samengesteld. Een product of dienst die overigens niet meer op zich kan staan. Een intensief service netwerk is nodig om die langere relatie te waarborgen.

Als een organisatie deze visie onderschrijft, zal het aan de verwachtingen moeten blijven voldoen. Als je iets belooft, moet je het nakomen, zeker nu, want de social media zijn geduldig. Op alle contactmomenten of ‘touchpoints’ zal je corporate merkbelofte bewaarheid moeten worden. Hier laad je het merk, hier laat je indruk achter.

Advisering in dit proces en het grafisch vormgeven van de corporate identiteit is een kracht van Identity Design.
Mensen zijn visueel ingesteld. Beelden blijven, ze beïnvloeden keuzeprocessen sterk.
Die ‘visual branding’, van logo tot website, van nieuwsbrief tot jaarverslag, van advertentie tot verpakking en van brochure tot banner, in combinatie met prestatie vormen het imago.

Die prestatie is aan u, de visuele identiteit kunt u met een gerust hart overlaten aan de vormgevers van Identity Design. Zij zijn er met al hun ervaring , creatief en servicegericht, dagelijks mee bezig.