Door: iddesign

infographic

We bevinden ons in een visueel ingestelde samenleving. Dat is niet vreemd. We krijgen zo geweldig veel informatie over ons heen dat het geen doen meer is om alles te lezen. Maar we willen onze klanten en relaties wel graag op de hoogte houden met wat we doen, wat ons drijft, wat ontwikkelingen zijn binnen onze organisatie en wat daarvan de consequenties zijn voor degenen met wie en voor wie we werken. We willen wel met hen blijven converseren.

Visuele presentaties helpen daarbij. Cijfers die worden omgezet in begrijpelijke infographics, bedrijfsprocessen die verduidelijkt worden aan de hand van illustraties, handleidingen die worden vervangen door Prezi-presentaties, een beeldverhaal dat ons meeneemt langs de afdelingen van een bedrijf, pictogrammen die onderscheid aangeven of een huisstijl waarbij het beeldmerk ‘vertelt’ wat het bedrijf doet.

Futuroloog Alvin Toffler sprak in de jaren ’70 al over The Future Shock, waarbij mensen zich overvoerd zouden voelen met informatie; wat wij nu infobesitas noemen. Één van de oplossingen die hij destijds voorzag, is het visualiseren van data. In dat tijdperk zijn we nu beland.

Identity Design werkt al langere tijd met beeld om boodschappen te verduidelijken. Belangrijk daarbij is dat dat beeld past in de visuele identiteit van de organisatie. Pictogrammen bijvoorbeeld die aansluiten op de huisstijl. We denken graag met u mee als het gaat om het ‘helder verbeelden’ van uw verhaal. Creatieve oplossingen, ervaring, kennis en kunde met al het bovenstaande hebben we in huis!

Beeld bereikt meer